40 évvel ezelött egy külvárosi, állami iskola tanárai a szülőkkel együtt összefogtak, hogy jobbá tegyék intézetüket. Rájöttek, hogy ahhoz, hogy a gyerekeket motiváltabbá tegyék a tanulás iránt, meg kell változtatni a hagyományos, elkülönített tantárgyakon alapuló iskola rendszert. "Nagyon fontos a tantárgyak közötti átjárhatóság és a hollisztikus szemlélet a tanításban' - mondja Björn, a ringstabekk iskola igazgatója.
Az személelet nyitottságát az iskola épitészeti kialakítása is mutatja: ajtóra zárható tantermek helyett egy világos, átlátható tér van, ahol az sem ritka, hogy egy-egy tanár beül kollégájának az órájára, hozzászól, vagy egyszreűen csak figyel. A történelem órán Schengenről, a menekültekről és ókori népvándorlásról van szó, társadalom ismeret órán pedig a gyerekek a valóságban is létező pártok színeibe bújva eljátszák a választást és a szavazást, majd átbeszélik a tanulságokat.
"A ma iskolába járó gyerekek többségének olyan hivatása lesz, ami ma még nem is létezik. Az iskolákban hagyományosan a multra képezzük ki a gyerekeket, pedig a jövőre kellene." - meséli az igazgató tanítási elveiről.